Kävin koirien kanssa vapaatreenaamassa viikko sitten. Tavoitteena oli hyppytekniikka ja kepit. Aloitin hyppytekniikalla. Maisa ja Milo molemmat teki ensin perussuoraa, sitten power gridiä. Milo teki molemmat tosi hienosti, Maisalla oli vähän hankaluuksia power gridissä. Selvisi kuitenkin niistä jotenkin pienin muokkauksin. Keppejä tehtiin niin, että vein verkot toisen kentän kepeille missä on aina tökkiny. Ensin koko kepit verkoilla, sitten otin keskeltä pois ja lopulta melkein kaikki veke. Verkkoja poistamalla tuli stipluja, mutta kun ei ollutkaan palkkaa alustalla, niin Maisa teki kepit kunnolla. Se yritti ihan selvästi vaan lintsata. Kontakteista tehtiin vaan aata ja sen alasmenoa. Lisäksi treenattiin kolmella hypyllä takaa kiertoja peräkanaa pyörittelemällä. Sillä ohjauskuviolla mitä mä väsäsin on varmaa joku hieno nimi mitä mä en vaan tiedä. Ideana oli, että koira pyörähti siivekkeen ympäri ja sitten mun selän takaa takaisin sille puolelle mistä lähtikin kiertämään estettä takaa.

Sitten oli Maisan vikat ohjatut treenit Kivikossa tänä vuonna. Tuija oli väsännyt radanpätkän jossa piti osata vähän sitä sun tätä. Esteitä oli 20 ja mä päätin, että mehän mennää se kertalaakista läpi! No, ei ole vaikea arvata, että ei menty :D Päästiin me aika pitkälle, mutta sitten mä unohdin radan ja paketti hajosi. Tuijalta tuli silti isot kehut alusta. Saatiin sitten alkua hinkata uudestaan monta kertaa. Ongelma oli, että Maisa ei mennyt putkeen (WHOT?!) ennen kun mä keilasin sen sinne sisään oikein. En yhtään ymmärrä miksei se sinne menny kun normaalisti se on niin putki hullu. Sama oli myöhemmin toisen putken kanssa. Kyllä se sinne meni jos kävi saattamassa, mutta irtoaminen oli hankalaa. Sitten ongelmana oli myös aalla kontaktin suorittaminen kun mä olin jäljessä ja yritin irrottautua. Maisa ei yhtään ymmärtänyt sillon mitä piti tehdä. Tämä siis treenin alle. Sivussa tehtiin hyppytekniikkaa, perussarjaa taas vaihteeksi. Keppejä myös verkoilla, verkot oli vaan alussa ja lopussa. Alkaa olemaan into kohdallaan. Katsotaan miten käy kun mennään halliin, siellä ei ole edes verkkoja, on vaan ohjurit. Ollaan eka lokakuussa sporttiksessa ja sitten vuokkoset areenalla kun ostin sinne vapaatreenikortin. Vesa sitten alkaa treenaamaan Maisan kanssa viikon päästä :) Treenisuunnitelma on juuri työn alla!